Performance Distribution Finland Ltd | Teollisuustie 3, 62300 HÄRMÄ, FINLAND    Suomeksi  In English
 
-
  Korjaamo
  4WD Dynamometri
  Kausisäilytys

MYYNTI / AJANVARAUKSET:
Puh/Tel. +358 (0)6 4845 223
Email. myynti@ranaco.fi

TUKKUMYYNTI:
Puh/Tel. 010 271 4540
Email. tukku@ranaco.fi

AVOINNA:
MA-PE KLO 10.00-16.00
Arkipyhisin ja vkl suljettu.


DYNOAJAT VARATTAVISSA:
MA-PE KLO 09.00-17.00

 
Haku»
-
 
Ranaco Racing Imports
 
-
2WD ja 4WD TEHODYNAMOMETRIPALVELUT
Moottoreiden säädöt, tehonmittaukset, vian etsintä.
Ranacon vuodesta 2006 palvellut KTA TEST Systemsin 4WD dyno on edelleen kovassa iskussa. Täydellinen tehdashuolto suoritettu FRENSLA hidastimiin Syksyllä 2017 ja rullat senkun rullaa. Rullat ovat mallia isot, joten pitoa löytyy voimakkaillekin vehkeille. Pohjanmaallahan suuri on kaunista ja hidastimme ovat suurimmat mitä Frensla tekee jarrupenkkeihin. Ei mitään dösäpurkaamon miljoona mailia ajettuja vaan aikanaa suoraan tehtaalta "Brand new" ja 2017 tehtaalla täys huollettu.

Nämä hidastimet löytyvät eri kokoisina lähes kaikista maailman varteenotettavista dynamometreistä. KTAn ohjelmisto löytyy monilta muiltakin ammattivirittäjiltä tässä maassa ja sattumalta myös muuan moottorivalmistaja Sisu Diesel linnavuoressa pyörittää samaa softaa moottoreiden tuotekehityksessä. Tarkka toistettavuus on avain asia virittämisessä. Meillä ei siis valitettavasti ole tarjolla helposti nykäistäviä lahjahevosia, vaan autovalmistajien vaatima kalibrointi ja on muuten testattu pari kertaa. Voimaa joko on tai ei ;) On kuultu joskus että "paska penkki" ja näyttää liian vähän, mutta kumma sattuma että tuliterä auto antaa samat lukemat samoilla kierroksilla kuin autotehdas kertoo.... hmmm... Tuuria ? Sitä ei mekaniikassa ole..

Isot rullat ja hidastimet mahdollistavat siis suuritehoistenkin 2 ja 4WD turbomoottoreiden säädöt laadukkaasti. Fakta vaan on, että pelkällä rullien massalla kiihdytyspenkissä ei turbokonetta säädetä. Tai säädetään.. mutta se lisää joka vuosi mäntä yms osa myyntiämme että näikin Suomen niemellä tehdään... Lisäki - moottorin ohjelmointi näyttää YouTubessa helpolta, otetaan vain läppäri, ostetaan laajakaista ja näpytellään... totuus on kaikkea muuta. Moottorin säätö on ammattimiehen hommaa. Ellei kukkarosi kestä "yritys ja erehdys" moottorirakennuksen hauskuutta, kannattaa investoida kunnon ecuun ja ammattimieheen. Muutaman satasen säästö säädöissä voi olla useamman tuhannen turmio...

Päävastuun säädöistä ja penkityksistä Ranacolla hoitaa edelleen T.Vesimäki, tuloksena melko nippu mestaruuksia likimain kaikkien moottoriurheiluluokkien mestaruuksista säätäjänä - vuodesta toiseen. Säädöillä on VÄLIÄ. Kokemusta ei opita kirjasta, ja moottorin toiminta ja autosähköt on syytä olla selvillä näissä hommissa. Se laajis ja läppäri ei vaan hoida hommaa itsestään.

Dynamometrimme on upotettu lattiaan ja yksittäisrulla ratkaisuna myös erittäin matalat autot onnistuu meillä. Ei perinteistä "bosch monttua" vaan 6cm maavara riittää. Käytännössä: jos pääset loivasta luiskasta halliin sisälle, penkitys onnnistuu.

AJANVARAUKSET MYYNNISTÄ PUHELIMELLA TAI SÄHKÖPOSTILLA.
Joskus on jono silmänkantattomiin, joskus pääsee nopeastikin. Kysymällä selviää.

Hinnasto:
Säätötunti 90,00eur /H
*minimiveloitus aina 1H kun auto on rulliin köytetty, toimi tai ei.
*sen jälkeen veloitus per alkava puoli tuntia
*jos autoa korjataan rullilla, veloitus dyno hinnaston mukaan!

Tehomittaus/tehotodistus 100,00eur
*käy katsastusviranomaisille
*max 1h / max. 3 vetoa/mittausta
* EI sisällä säätötöitä


Hinnat sis alv24%. Maksutapana käteinen ja yleisimmät kortit.
Säätötyöt laskuun vain vanhoille sopimusasiakkaille.

LYHYT MUISTILISTA:
*EI NASTA RENKAITA - Ei edes "nypin nastat jo pois..."
*Ei mielellään ralli tai kitkarenkaita..
*Normaali oikean nopeusluokan rengastus, suorat vanteet, lain mukainen kulutuspinta, tasapainotus kunnossa. Ei kudosvammoja eikä kiveen ajettuja kiitos.
*Oikeat pyöränpultit, oikeissa vanteissa!! Muutakin kuin "huulilla"..
*EI VUOTOJA ! Ei mitään nestevuotoja, polttoaine, vesi, öljy. Bensa vuodolla varma out. Liitokset kunnossa.
*Mekaaniset viat suht.koht. hoidettu ennen dynoon tuloa. Muista, auton köyttäminen maksaa aina 90e jos huomaamme heti perustavaa laatua olevan vian
*Jos sinulla on Ecu jonka lisenssiä emme omista, tarkista että sinulla on piuhat, ohjelmat jne. KYSY kun varaat aikaa.

TERVETULOA

 
-
 
128470 | Copyright © 2018 Ranaco